Vem tror du att du är?

Nu har jag lite spontant och plötsligt blivit Falubo i väntan på att hitta lya i Blge. Har flyttat in hos min bror och min kusin i den värsta ungkarlslyan ever! Finns det fler eller är dom dom enda som verkligen inte bryr sig om inredning, städning, möbler osv? Jag får panik men jag andas lugnt genom näsan och biter hårt ihop tänderna innan jag kastar mig över dammsugare och disktrasa. Nu är det faktiskt ganska mysigt här om man bortser från soffgruppen från 1700 talet som jag hatar. Om jag kommer bo kvar här ska jag byta gardiner och pynta lite men det väntar jag med tills nästa vecka.

Tänkte smöra lite för brorsan och laga mat nu ikväll. Glömde kycklingen i ugnen, brände riset och hade inget smör till såsen. Tog ut kycklingen ur ugnen och ställer ner pappformen på spisen. Konstigt att riset aldrig kokar upp tänkte jag ungefär samtidigt som det började slå lågor om formen. Har naturligtvis slagit på fel platta. Hä kan int gå bra jämt häll som vi säger i Björbo. Hur som så blev maten faktiskt god ändå! 

Annars då? Jotack det är bra. Jag trivs bra på jobbet och har en weekendresa till Sälen inplanerad med några av tjejerna på jobbet första helgen i februari och det kommer bli grymt kul! Det blir en liten warm up inför Åre som stundar i april. :)

Har varit ut och flyttat bilen så jag slipper p-bot också. En gång räcker mer än väl. Synd bara att jag inte kan datumparkering så jag har suttit och googlat som en idiot.

Dagens fundering är varför sopnedkasthålet är så satans litet?! Får hamra in påsjäveln varje gång för det finns ju inte en människa som går ut med en halv soppåse bara för att den ska gå in i hålet?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0