Livet just nu

Jag är hemma i Björbo igen efter drygt 4 månader och det känns som att jag aldrig har lämnat stället. Tänk vad snabbt 4 månader kan gå och ändå så mycket som hinner hända. Cissi har liksom fått barn, Pär ska bli farsa, Frida har flyttat till Stockholm, Hannas tyska kille ska flytta till Sverige, Emelie har börjat plugga, brorsan har tagit både mc och bilkörkort... Jag skulle kunna fortsätta i evigheter! 

Själv har jag levt i en bubbla och det är lite utan en chock att återvända till verkligheten igen. Drog ut på det ännu längre genom att hänga i Stockholm i nästan en hel vecka innan jag åkte ända hem. Passade på att hälsa på Frida, Amelie och massa Rhodosraggare som var i stan. 

Har sedan jag kom hem hunnit med att träffa massa saknade Rhodosmänniskor, träffat Frida, bränt alla pengar jag hade kvar, skyndat mig föra över från ett annat konto, bränt alla pengar igen, pajat min mobil, köpt iphone (!!!!!), tappat bort en sko, åkt taxi för 350 spänn när jag istället kunnat ta tunnelbana, käkat på min älsklingsrestaurang Vapiano, träffat Amelie, Petra och Denise och haft middagsmys på Fridays, köpt 2 par nya skor, gått på krogen 3 gånger, träffat någon jag tycker alldeles för mycket om för mitt eget bästa, blivit hjärtekrossad, ätit lösgodis, letat lägenhet i Stockholm, hittat lägenhet i Stockholm, (troligen) blivit blåst på lägenhet i Stockholm, varit rastlös, saknat Rhodos, myst med Hanna och Emelie, anmält mig som vikarie igen, tackat ja till rekryteringsträff i Sälen, slappat en hel dag, varit vaken till 7 på morgonen mer än en gång, somnat i soffan under ett samtal, åkt fel med tunnelbanan, gjort mat utan att plattan var på och en massa mer tok. 

När man kollar på ovanstånde så kan man sammanfatta det i att det mesta har gått ut på att låtsas att jag fortfarande är kvar på Rhodos med undantag för vissa saker. Ge mig ett par dagar så får vi se om jag lyckas ta mig ur min bubbla. 
 
So long! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0