Hur tänkte ni nu?

Hur tänkte dom när dom lämnade mig, som är totalt oerfaren av småbarn, ensam i två timmar med en ettåring? När jag fick veta att jag skulle jobba stängning idag började jag planera lite smått vad vi skulle göra, men att försöka underhålla en ettåring ingick dessvärre i planen!

Med undantag för ett nödsamtal till mamma med frågan "kan man mata ihjäl ett barn?" så gick faktiskt det hela smärtfritt ända tills EN MUS springer över golvet!!! I samma veva tappar ungen sitt strålande humör och börjar smågny. Kaos. Lägger en ostbit vid dörren å går in i köket typ 5 SEK. Vad händer? Musjäveln hinner dit och iväg innan jag hinner springa fram å skrämma ut den. Ungefär då kommer tack och lov mamman. Försöker spela oberörd, lämnar över barnet, låser dörren fort som fan och sticker... "Not my problem anymore, byeeeeee!!"

(Det fanns en musfälla men jag hade inte hjärta att lägga ut den..)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0