Gud är god ibland!

Idag är det snudd på världens bästa dag! Okej okej lugn, jag skaaa berätta varför!

Jag blir inringd till jobb i ottan och det är bara att kasta lårfläsket över sänggaveln och ge sig iväg på stört. Då jag har en tendens att ha en tung högerfot gör jag mitt yttersta för att behärska mig denna ljuvliga vårdag då jag vet att farbror blå gillar soliga dagar precis lika mycket som jag gör. Allt flyter på fint ända till jag ska ta sista kurvan innan jag är framme vid jobbet. Då händer det. Likt en gräshoppa studsar en konstapel ut i körfältet och skjuter mig med lasern. Helvete. Jag vet ju att det inte gick riktigt 50 men det är inget annat att göra än att glida in på parkeringen och veva ner rutan och försöka se cool ut. 

Efter en stunds ordväxlande, körtkortskontroll och nykterhetstest har jag fått följande information; 
* Jag körde 77 på en 50 väg (Gick inte så fort om du frågar mig)
* Hade jag kört 4 km/h fortare hade körkortet rykt
* Jag får en böter på 3600
* Jag får frågan om jag har jobb och vad jag tjänar (tankarna börjar snurra, vadå ska dom sänka bötern?? Neej det kan ju inte vara möjligt)
* Jag åker därifrån med orden "Ja nu har du lärt dig två saker, kör inte för fort och det finns snälla poliser, hejdå, ha en bra dag! "
* Smyger försiktigt därifrån och fattar noll, vadå, slapp jag bötern?!


Snygga var dom också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0