Jag bara undrar

På mitt jobb träffar jag väldigt många människor varje dag. Ungdomar, barn och vuxna. Flickor och pojkar, svenskar och utlänningar. En återkommande fråga jag ställer mig är varför utomeuropeiska barn är så fruktansvärt högljudda och skrikiga. Jag har många utländska vänner så detta är inte en fråga om rasim eller något liknande, jag bara undrar vad som gör att så många barn från andra länder måste skrika när dom pratar med sina kompisar eller hävda sig på andra för oss andra mycket störande sätt. Konstigt.

Idag har det varit superlugnt på jobbet så jag fick åka hem redan 16,15. Gud så skönt att komma hem när det fortfarande är ljust! Man får så mycket extra energi då! Just nu väntar jag på Jonna. Vi ska gå på Kupolen lite och sen åka hem till mig och mysa. 

Jag fick även ett mycket trevligt samtal idag från vikariecentrum. Redan imorgon ska jag få komma på introduktion och det är dessutom i Mockfjärd och jag får betalt för det också, gud så trevligt! Så nu ska barnhataren Sara (bara Frida som fattar.. ;) ) bli förskolefröken! Spännande att se vilka hyss jag kan lära ut! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0