Flytta... Eller?

Idag när jag som vanligt hade blivit väckt av en telefonförsäljare så fick jag en enorm ångest över att jag ska flytta. Det känns inte bra någonstans. Det har varit så mycket krångel med den nya lägenheten hela tiden och risken att jag plöstligt blir utkastad är 50/50. Tur att jag bara ska bo där i 2 månader. 

När jag tänker på att jag gör det här för att kunna åka tillbaka till Rhodos känns det bättre, samtidigt som jag inte vet om jag kan åka tillbaka ändå.. Eller jag kan, vet ju att jag har jobb där osv men man vill ju ha någon med sig från början. Och det är ingen som kan svara redan nu om dom kan åka eller inte för ingen vet hur dom har med jobb här hemma. Och det förstår man ju. Men det är svårt för om jag ska ner så åker jag i slutet av maj i så fall, och då måste jag liksom hitta jobb i en månad här hemma, och vem vill anställa för en månad bara!? Svårt!!

Idag är det jättefint väder och jag ska strax åka hem till Julia. Vi ska åka skridskor på hennes damm hade vi tänkt. Det ska bli skoj! Känner även starkt att jag vill åka å köpa tulpaner när det är så vårfint ute! Tyvärr tror jag inte att det skulle matcha så bra med mina julblommor som jag inte har haft hjärta att slänga än. Nej, julblommorna får stå så länge jag bor här och så inviger jag lyan i Blge med nya, fräscha tulpaner. Det blir fint det! Jag älskar blommor, precis som mormor. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0