Ett inlägg om bulgur

Har precis gjort mig lite mat. Varför jag valde mat som tar en timme i ugnen när jag är hungrig kan jag inte svara på. Att laga mat är drygt och tråkigt att göra åt sig själv. Speciellt sån där "fin" mat som tar lite längre tid att göra. Då hinner hungern alltid gå över innan det är klart. Idag tänkte jag lyxa med kyckling, bulgur, vitlöksbröd osv. När jag var och handlade i affären valde jag länge och noga mellan fullkornsbulgur och vanlig. Det blev vanlig.

Eftersom jag som sagt lessnar ur efter en stund när jag lagar mat fick jag nog och bestämde efter vad jag tyckte var en lagom stund att bulgurn var klar, vilket resulterade i allför hårt tuggmotstånd för att vara perfekt. Dessutom luktade det honung när jag tog av locket och om jag inte hade tappat aptiten redan pga för lång matlagningstid så gjorde jag det definitivt nu.

Förövrigt hatar jag alla som skriver på facebook att dom ska till Thailand nu. Och ja jag erkänner - hatet grundar sig i djup avundsjuka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0