Confused...

Jag är så förvirrad. Vet inte hur jag ska orka ta tag i allt eller kunna bestämma mig för vad jag vill eller borde göra. Vart jag ska jobba eller bo. Resa eller vänta med det till senare? Skaffa lägenhet eller inte? Jag blir tokig! Jag vill iväg och se nya saker och nya ställen, samtidigt som jag inte vill lämna alla vänner och familj som man har hemma. Jag har alltid kännt mig som en skurk för att jag åker iväg på resor och gör saker. Som att jag är taskig mot dom här hemma då. Jag vill ju verkligen inte åka ifrån er, jag vill göra allt detta med er! Men man har ju olika intressen och möjligheter och i verkligheten kan man inte följas åt varje steg man tar. Svåra beslut hade varit lättare om man inte hade så många fina vänner här hemma. Det är ju inte det att vi inte ses mer, men möjligheten att träffas varje dag kommer inte längre finnas om ni eller jag flyttar. Jag vet att jag har en hel underbar värld och ett förhoppningsvis långt intressant liv framför mig men det gör också att jag känner en enorm press att välja rätt. Jag har redan "slösat bort" 3 år av mitt liv på fel gymnasieval. Jag vill inte göra samma misstag igen. Men hur vet man att man väljer rätt innan man har prövat?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0