Motiverad!

Igår när jag la mig för att sova kände jag hur det började spritta i hela kroppen och det slog mig som en blixt; åååååhh vad jag vill shoppa!! Jag nästan hörde hur plånboken ropade utifrån köket: öppna mig! Spendera mitt innehåll!!

Som vanligt när jag bestämt mig för något så måste jag göra det direkt, så imorse när jag vaknade bestämde jag och Nancy att vi skulle åka till Borlänge. Ville kolla efter lite smågrejer till lägenheten, en present åt mamma och sen bara lite allmänt på kläder.

Kom nog dit ca halv 3-3 någon gång. Klockan 5 satt vi oss i bilen igen. Fly förbannad, irriterad och alldeles gråtfärdig kände jag mig då! Förstår ni hur frustrerande det är att inte ha en inkomst!? Jag kan inte köpa NÅGONTING för jag vet inte när jag får pengar nästa gång. Blir det om två veckor eller om 3 månader!? Alla skitsaker som man förut köpt utan vidare kollar man inte ens åt längre. Jag vill så gärna pröva massa kläder och skor men jag vet att jag blir så ledsen när jag inte kan köpa det så jag bestämmer mig redan innan jag går in i affären att allt är fult och bara springer igenom allt, utan att egentligen kolla på grejerna. Kan ni tänka er hur hårt det är när jag egentligen älskar att shoppa nya kläder och det finns få saker som gör mig gladare!?

I alla fall kom det något posetivt ur denna misär. Jag blev sjukt taggad på att söka jobb. Jag har sökt ca 6 jobb sen jag kom hem från Blge (ett i Blge oxå) och då ska ni veta att jag bara hade en timme på mig innan träningen började. Efter träningen så kom jag på mig själv att med spänstiga steg gå och fundera på vilka jobb jag ska söka när jag kommer hem. Det är bäst att passa på när man är taggad så nu ska jag söka ett par jobb till innan jag ska se på Outsiders och äta resterna av grönsakerna och dippen som väntar på mig i kylen.

So long suckers! /Arbetsjägaren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0