Stress och första advent!

Den här helgen har varit en bra helg. Jag jobbade i fredags och fick lön, vilket kändes jävligt fint för en fattig torpardräng.

I lördags spelade vi träningsmatch mot Sandviken, som vi tyvärr förlorade men som vi lika gärna kunde ha vunnit. Lite surt men sånt som händer. Var ändå ganska glad för på kvällen träffades några av oss gamlingar (jag, Rebecca, Linnea och Julia) hemma hos mig och drack hemmagjord glögg, åt pepparkakor och bullar, drack alkohol och spelade roliga spel, innan vi gick ut på Legends. Känner mig jävligt nöjd med mig själv att jag har lärt mig tycka om glögg!

Eftersom det var löningshelg var det smockfullt på Legends så vi fick köa en halvtimme för att komma in, men vad gör det om hundra år? Var en riktigt trevlig kväll i alla fall!

På söndagen hade jag och Julia planer på att gå på julmarknad men vi vaknade upp till spöregn så vi sket i det. Dock klarnade det upp lite senare och jag sprang igenom stånden på Norsgatan innan jag tog röda faran och begav mig mot Borlänge. Där väntade mina fina vänner Anna, Hanna och Emelie och det blev adventsfika som var värt namnet! 4 timmar senare var det dags att åka hem, men efter viss övertalning så stannade jag hos Hanna och vi lagade skitgod mat tillsammans. Emelie kunde ju inte hålla sig heller såklart så inte långt efteråt dyker hon upp och vi avslutar kvällen med att kolla på filmen Something borrowed. Kul film! Lite halvklyshigt sådär så faller första snön på kvällen på första advent också. Trevligt enligt mig!

Just nu känner jag mig skitstressad för jag har inte alls hunnit plugga så mkt i helgen som jag hade behövt!! Kommer aaaaldrig hinna läsa klart allt tills på torsdag. Fan.



Ljuset tände vi när vi kom så vi satt visst där ett tag! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0