KATTastrof!!

Jaha ni, inte är det då lätt att vara hus/kattvakt. Mamma och pappa hinner inte ens lämna sverige innan första incidenten inträffar... Våra katter är väldigt hemmakära och sover ALDRIG ute, så när klockan var halv 3 på natten och den ena, Bamse, fortfarande inte hade kommit in blev jag av förståeliga skäl orolig. Jag gick ut och ropade på honom för 7011 gången men ingen katt... Tog till och med ficklampan med ut och kollade under bilar osv. och befarade ett tag det värsta (jag vet jag är lite överkänslig ibland). Eftersom jag redan kollat alla rum i huset så kunde jag inte för mitt liv komma på vart han kunde vara om han mot förmodan skulle vara hemma. När jag kom in igen kollade jag dock i en garderob som jag missat förut och vad sitter där så snällt om inte Bamse!? Tur i oturen kan man lugnt säga för stackarn hade suttit där sen minst 7-tiden när mamma och pappa åkte hemifrån, och den garderoben använder jag aldrig så han kunde ha fått sitta där till den 4 december... Stackars stackars Bamse! Nu har han i alla fall fått mat så nu ska jag ta med mina små vilddjur och gå och lägga mig. Börjar bli på tiden nu :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0