Dykarkurs!

Idag var jag iväg och hämtade kursböckerna för dykarkursen jag ska gå. Open water diver för att vara exakt. Dock var det nog inte så lätt som jag trodde att det skulle bli! Oj då var min första tanke när en bok på 260 sidor lades i min hand. Dessutom har jag lyckats missa första teorilektionen p.g.a. ett missförstånd, så nu ska jag läsa både kapitel 1 och 2, och helst ha börjar på kapitel 3, tills på torsdag! Puuuuh! Det snurrar redan i huvudet efter att ha läst lite av första kapitlet som handlar om densitet, molekyler mm.

Jag börjar undra om jag har tagit mig vatten över huvudet (haha). Känner lite hur paniken smyger sig på men jag ska fan fixa det! Tänker inte hetsläsa heller bara för att ha det gjort utan jag ska ta mig tid att svara på frågorna och se till så att jag förstår allt innan jag går vidare.

För någon som inte är ett stort fan av matte så jublar jag ju inte direkt vid ansynen av volym och densitet osv, men det är bara att bita ihop och försöka koppla det till dykningen så kanske det blir roligare. Nu har jag tagit paus alldeles för länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0