Amishfolk, björnar och mördare

Kom på en sak jag har glömt att berätta som är lite småfränt. I USA (och kanske i sverige men jag tror inte det) så finns det amishfolk. Alltså folk som lever som de gjorde förr i tiden och inte vill använda bilar, mobiler, maskiner osv.  Hur som helst, när vi var påväg till rodeon så möter vi helt plötsligt några med häst och vagn mitt på stora vägen! Klädda som de va förr i tiden och med långa skägg. Det var som att för några sekunder flyttas flera hundra år tillbaka i tiden. Ganska coolt tycker jag. Man tror nog inte riktigt på att det finns sånt folk förän man ser det med egna ögon.

***

Igår fick jag två roliga frågor på typ en kvart. Den första frågan var: Är ni systrar? (Han menade då mig och Debbie), strax efteråt står jag och pratar med Gary som håller Isaac (Debbies 2 månader gamla bebis) och då kommer en man fram å pratar med oss lite å frågar sedan; är det din bebis? Tyckte det va lite kul. xP

***

Idag vakande jag alldeles för sent! När jag slog upp ögonen var klockan fan 1! Och jag hade inte ens sovit gott.. Drömde att jag va på sommarland å de va kaos å jag skulle jobba typ 14 timmar utan rast och lunch å alla va skitarga å jag fick göra jättetråkiga saker.. Aja, tur att de bara va en dröm!

Har inte gjort något speciellt idag. Tog cykeln å träna lite på dan... Naturligtvis hoppa kedjan av så där stod jag mitt ute i ingenstans å krångla. Kan tyckas vara en piss i havet, men de är mindre kul när de är björnar överallt! Folk ser björnar hela tiden häromkring och senast i lördags va de en som hade sett en björnhona med 5 ungar precis i närheten! Så jag föredrar nog att kedjan håller sig på plats när jag är ute å tränar :)

Men på tal om björnar... I fredags när jag kom hem från Linda så va hästarna jätte oroliga å hunden helt konstig å kofan hade smitit igen å ja, allt var lite småkaotiskt. Senare på kvällen så noterade även Carol att hästarna va oroliga så vi gick ut å kolla men såg ingenting. Berättade sedan detta för Gary å jag sa att: "Alltså jag vet inte vad det är, men nånting är inte som det brukar. Jag kan känna det i luften". Nästa dag hälsade vi på deras granne å han berättade då att det var samma natt han hade sett björnarna. Usch de va lite halvläskigt tyckte jag... Men nu vet jag ju att jag kan lite på min magkänsla iaf...

Ikväll var det football night igen, så då var det bara att koppla på hjärnan och försöka begripa någonting igen. Vet inte om jag gör nå stora framsteg men nu har jag iaf lyckats lära mig vad en touchdown är och det är ju alltid något. :)

***

Vet inte om ni har noterat det, men väldigt ofta skriver jag en förklaring till vad saker och ting betyder eller innebär. Det är inte bara för er skull utan även för min egen, så jag ska komma ihåg och fatta nåt även om några år av det jag skriver ^^,

***
Förresten, igår var det en kille i Siren där både Gary och Carol jobbar, som flippade ur totalt. Ställde sig ute vid vägen och skjöt mot folk. Han skjöt mot polisen när dom kom oxå så dom blev tungna att ha ihjäl honom. Lite otäckt att sånt händer så nära. Siren är inte alls lågt härifrån. 10-15 min skulle jag tippa på... Tur att ingen annan blev allvarligt skadad.

                                     

                                                                 Precis så såg det ut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0