Rodeo, idiotvarning, amerikansk fotboll och bitterhet

Börjar med att berätta om gårdagen...

Jag, Gary och Carol åkte till Medford för att gå på rodeo. Halvvägs dit kommer Gary på att han har glömt biljetterna hemma, hurra! Det är typ 2 ½ timmes bilresa till Medford... Vi tänkte vända å hämta dom först, men sen sket i vi de å chansa på att det skulle finnas biljetter kvar. När vi kom fram mötte vi upp Phillip och som tur var så fanns det biljetter kvar.

Jag älskade stället direkt! Att få gå på rodeo var nog lite av en dröm som blev sann och det var verklogen skitcoolt!!! As sköna människor, tjur ridning, cowboy poker, barrel racing (vet inte vad det heter på svenska.. hahaha), rodeo clown å massa mer!

Kan förklara lite vad de olika sakerna innebär:
Tjur ridning: Precis som det låter. Sitt kvar på en skit elak tjur så länge du kan. När du ramlar av finns det en kille på häst med lasso som antingen fångar tjuren eller vallar den in i fållan igen. Det finns även några killar med färgglada tröjor som lockar bort tjuren från killen som blir avkastad. 
Cowboy poker: Ett bord och några stolar ställs upp inne i arenan. Några sitter där och spelar poker och den som sitter kvar i stolen längst vinner. Ooops, glömde säga att de släpper ut ännu en skit elak tjur i arenan. (När vi var där avgjorde tjuren vem som vann genom att stånga ner den ena killen från sin stol.)
Barrel racing: Detta är tjejernas sport och chans att glänsa. Går ut på att rida så fort som möjligt runt några tunnor på en tjur, nejdå en häst menar jag såklart! Kan låta enkelt men då har ni inte sett det live kan jag säga! Det är helt jäkla galet! Men fan va fränt de ser ut!
Rodeo clown: I detta fall (och säkert oftast) en kille, utklädd till clown, som underhåller publiken men skämt osv. Te.x. när det tar tid för tjur ryttarna att bli klara osv. Pratar även med publiken ibland vilket jag fick erfara! Jag gick ner till staketet för att försöka få lite bra bilder. Klättrade upp på staketet och hann stå där i typ 2 sek när han får syn på mig å kommer fram å säger (han hade mick så ALLA hörde): "Heej sötnos! Jaa du, ser det ut som jag menar någon annan? (jag undrade om de va mig han pratade med eftersom de stod asmkt folk vid staketet) Är det första gången du är på en rodeo? Vad heter du? Vill du komma ut i arenan (där tjurarna var)." Pinsamt va de JA! :P Haha men lite kul ändå... Att han valde just mig lixom xD Pratade med honom sen (utan mick) och han va jätte trevlig så jag lägger upp en bild på oss oxå. :) 

En liten parentes, en annan kul sak som hände va att damen bredvid oss frågade mig. "Du, kan inte jag få ta en bild på dig och min son? Bara för att du är från Sverige å så..." Så visst fick hon det. Sen sa hon: "Vad heter du? Han heter Bob (Bobby??)" å så pekade hon på sonen. Typ som hon ville att vi skulle bli ihop eller nåt... Hahaha


Tyvärr fick jag inge bra kort eftersom min idiotkamera är så seg... Alla bilder blev suddiga typ :@ Men jag lägger upp några bilder som jag tog från google så vet ni hur de ser ut iaf. Hur som helst så var det verkligen skit kul att vara där å jag skulle gärna gå på en till! Och jag blev as sugen på att testa både barrel racing och tjur ridning. Tjur ridning mest för att inga tjejer gör det så de skulle va kul att va den enda tjejen.. xD

                                                                

            Barrel riding                                                          Tjur ridning                                   Medhjälpare


Jag och rodeo clownen :)


Över till dagens datum!

Har inte så mycket att säga om dagen i sig mer än att vi sitter och kollar på amerikansk fotboll som man gör här varje söndag och jag fattar fortfarande inte ett smack! Jag måste vara världens mest korkade människa men jag kan verkligen inte förstå den sporten alltså!

En annan sak som idiotförkarar mig en aning är lyset på toaletten. Dom har två lysknappar, en vid dörren och en vid handfatet, och varenda gång jag ska gå ut ur badrummet glömmer jag att slå av lyset vid handfatet! Blir så arg på mig själv varje gång jag måste vända och slå av det! Och jag har försökt allt för att lära mig komma ihåg... Ibland väntar jag med att tända tills jag går å tvättar händerna, för jag tänker att då lär jag ju komma ihåg att slå av när jag går därifrån 20 sek senare, men ICKE! De är helt jävla omöjligt!! Aja hä kan int gå bra jämt!

Sen måste jag säga att jag blir lite bitter varje gång jag ser att folk snackar om att dom ska jobba i Sälen i vinter. Jag har lixom pratat om de aslänge att jag vill dit å så fick man inte jobbet sen bara för att man är här... Bläää på er Sälen! Vill iaf tro att det är därför, man vet ju aldrig.

Nej vad säger ni, ska jag återgå till mina bilder så kan det kanske hända att jag slänger upp nån på facebook inom en snar framtid. :) Pusshej från eran Cowgirl ;) Haha

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0