Nu är det höst!

Nu märks det verkligen att det börjar bli höst på riktigt. Träden blir vackrare för varje dag med alla sina olika färger. Rött, orange, gult och grönt vart man än kollar. Ligger under en filt och myser och lyssnar på hur det blåser friska höstvindar utanför fönstret. Kanske ska göra en kopp te också. :)

Var uppe tidigt idag för att mata djuren. Planen var nog att gå upp vid 8, men runt kvart över 7 tyckte en av hundarna att det var dags för mig att gå upp. När han till slut blev tyst var dock skadan redan skedd och jag var vaken, men jag låg ändå å drog mig till 8, hehe ;)

Måste säga tusen tack till goa Anton som hjälpte mig med headern till bloggen igår! Närmade mig en panikattack efter att ha suttit å pillat i flera timmar men de bara blev fel så jag panikskrev till honom på facebook och visst kunde han hjälpa mig, nice! :) Tack igen!
Jag hoppas innerligt att ni ser att det har blivit lite ändringar, för jag klarade faktiskt att göra några saker själv oxå. Om ni har tips på vad man kan göra för roligt i designen så är ni välkomna att höra av er! Kanske fixar lite mer senare idag, vi får se :) Nu har jag börjat iaf!

Just nu är jag så otroligt shoppingsugen så jag vet inte vad jag ska ta mig till! Skulle vilja köpa massa mysiga höstkläder, typ stickade tröjor å gulliga mössor å fina klänningar å snygga skor å underkläder å ja, you name it! Tror jag ska skriva en shoppinglista faktiskt! Kan ju aldrig skada. Bara svida lite i plånboken kanske ;)
Har iaf införskaffat en penna som man gör fransk manikyr med. Har bara testat den på en hand än så länge, men jag är sjukt nöjd och det var lätt värt pengarna! Så himla skönt att slippa krångla med ett nagellack hela tiden. Kommer nog att ha fransk manikyr hela tiden nu, haha :)

Nu skulle det passa med en bild på alla fina träd och löv men jag har tyvärr ingen än. Kanske går ut och plåtar lite senare. Nu ska jag smsa farmor som fyller år idag sen ska jag nog försöka sova en stund. Hörs sen! Puss




En liten höstbild då da :)


Har precis kollat på SVTs debatt om Kungarna av Tylösand. FY FAN vilka torra människor det finns! Det är dags att öppna ögonen nu Sverige och inse att DETTA ÄR DAGENS SAMHÄLLE! Like it or not, såhär ser ungdomars vardag ut idag, mer eller mindre. 

Naturligtvis super inte alla på det där sättet å ligger med så många som dom kan, MEN, det finns folk som gör det. Och som Jockiboi sa: "Jag kunde lika gärna ha åkt ner till Sunny Beach eller Mallis och gjort samma sak där, skillnaden är att nu fick jag det gratis." Jag försvarar inte deras sätt att vara eller bete sig, MEN jag tycker att de är så pass vuxna att göra vad de vill! Dessutom är det tv och jag som har gått media fattar (och säkerligen alla andra oxå) att man bara tar med det smaskigaste som har hänt, typ att nån har sex i tv, för hur kul är det om dom skulle filma när de kliver upp, läser dagens tidning, springer en liten joggingrunda eller smsar med sina polare?

Och detta eviga tjat om att det är ett dåligt budskap till ungdomar, se till att era barn inte kollar på programmet då om ni inte litar på era egna ungar att de är kloka nog att ta rätt beslut i livet. Alltså visst, unga kanske är lättare att påverka, men sorgligt nog så finns det nog inget du som förälder kan göra mer än att informera om riskerna som finns med att dricka, ha sex osv. Du kan aldrig hindra din unge från att kolla på porr på datorn, eller från att ta den där ölen som kompisen bjuder på. Du kan bara finnas där som en stöttepelare och vägledare och göra ditt bästa för att informera om riskerna som finns. Dock kan du aldrig hindra din tonårings handlingar.

Så chilla lite nu vaa?? Låt folk göra vad dom vill! Sköt ditt å skit i andra. Själv har jag varit på Mallis å de va SKITKUL! Helt urspårat (på ett roligt sätt) och galet. Tror alla behöver komma bort från vardagen ibland och vi har alla olika sätt att ta till flykten på. Vissa tar till flaskan, andra tar semester och den tredje tar till båda. Själv tog jag alternativ 3 och det innebar den bästa semestern jag någonsin har varit på. Tillsammans med ursköna människor fick jag en paus från vardagen, dansa hela nätterna, träffa massa nytt å roligt folk och massa härliga dagar på stranden. Vi ses på Grabbarna Grus i Magaluf nästa sommar! Peace



Exempel på hur glad man kan bli av en hamburgare efter en galen kväll



Exempel på att man kan bli tillsammans med någon



Exempel på att man kan se solbränd och glad ut när man kommer hem,
man behöver inte alltid ha deckat för att man har druckit



Exempel på att man kan se brunbränd och glad ut tillsammans med människor
man just har träffat/inte känner så bra



Exempel på att man kan busa vid poolen dagen efter



Exempel på att man kan ligga i poolen å ha det jävligt bra trots att man har vart ute å
dansat till klockan halv 7 på morgonen dagen innan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0