8 September 2010

Känner fortfarande en skyldighet att skriva men jag känner tyvärr fortfaramde att det är för mycket tankar som snurrar för att jag ska få någon ordning på allt. Jag tror jag skippar allt med hur det är och hur det ser ut osv, ni kan ju kolla bilder på facebook när jag lägger ut där.

Hur som hellst, vill berätta att den här resan kommer nog att vara mer att "uppleva det amerikanska livet" än att "uppleva USA" om ni fattar hur jag menar. Känner att jag är nog ganska fast här ute på vishan bland åkrar och ängar. Men jag trivs. Folket här är ursnälla och gör sitt bästa för att jag ska ha det bra. De frågade vad jag ville göra här och jag svarade: saker som är typiska för USA! Sånt som man inte kan göra eller som inte är på samma sätt som i´Sverige." Exempel på vad jag menade då är; gå på rodeo, se NHL-matcher, kolla på baseboll, se hur deras matvanor är (vilket jag har märkt att är ganska stor skillnad) osv. Tycker de blir coolt att se hur ándra människor lever och roar sig. Kan nog vara nyttigt.

Gud vilket tråkigt inlägg men jag är både trött och pressad över att jag måste skriva å de brukar inte vara någon bra kombination. Men nu har jag klargjort vad jag ska göra här iaf så inte alla har superförväntningar att jag ska berätta om New York å Las Vegas osv... (vilket jag iaf hade förväntat mig av nån som va i usa). Det ska jag berätta om nästa gång jag är här ;)

Godnatthooj, eller godmorgon till er alla hemma i Sverige :)

Kommentarer
Postat av: Chrisp

Skulle med älska o fåå göra de saker som du vill/har gjort i USA. Har lite av en dröm för mej men trevligt nog blivit din verklighet :) Lyckat till från den galna Volvo killen i Sverige :)

2010-09-24 @ 05:34:26
Postat av: Sara

Tack så mycket! Jag gjorde min dröm till verklighet och det kan du oxå göra! :) Det är aldrig för sent vet du! Kram

2010-09-24 @ 05:58:00
URL: http://saraohlssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0