18 September 2010

Hej och välkommen till lördagen den 18 september i mitt liv!

Idag tog vi (Aaron, jag och Martha) bilen å åkte runt lite i en stad här som jag såklart inte minns mamnet på, men det kanske kan ha varit Ann Arbor? Hur som hellst så visade dom mig vilka oerhörda klass skilnader det finns här. Alltså, området där du bor berättar om du är rik, medelklass eller mitt emellan. Absolut inte okej med en blandning av stora och små hus! De berättade oxå att det är som en slags tävling, vem har snyggaste bilen, vem har bäst klippta gräsmattan, har grannen en hund måste jag oxå ha det osv när jag påpekade hur "perfekt" allting såg ut. Alltså, husen är ju superfina men jag vet inte om jag skulle palla att ständigt känna pressen att allt ska va perfekt. Personligen vill jag såklart ha ett fint hem, men det ska ju vara personligt och mysigt också, allt behöver inte vara blankpolerat å nykrattat och det gör inget om jag glömde att ta in grillen igår.

Just idag så spelade Michigans football lag på hemmaplan= sjuuuuukt mycket folk ute! Alla hade gula tröjor på sig å de va folk överallt. Kan ju nämna att Michigans footballarena är den 3 största i USA om jag inte missuppfattade det hela. Ca 110 000 pers ryms där (om jag inte fick det om bakfoten oxå) så ni kan ju bara tänka er hur enorm stadion är och hur mkt folk å bilar de var. Bilar stod parkerade överallt. Och detta är bara collegefootball! MEN, folk tkr det är roligare att kolla på collegefootball än NFL som är proffsfootball, för killarna kämpar mer när dom har något att kämpa för, om ni fattar hur jag menar? Alla vill ju ta sig till toppen..

Aaron har en terrängbil så vi åkte lite offroad oxå. Kul! Dom ville att jag skulle köra men jag vägra, tänker inte förstöra nån annans bil 2 veckan jag är här ;) Hade jag vart hemma hade jag lätt gjort de :)

Just nu är jag ensam hemma, dom andra är i kyrkan. Ikväll kommer det lite folk hit för vi ska fira Mary som fyller år. Vi ska tydligen ha en bonefire (?) som jag tror är en slags brasa man tänder å kanske grillar korv eller nåt. Är dock mycket osäker om jag har rätt så jag får återkomma imorgon med fakta.

Nu är frågan om jag ska ta mig ett bad i karet ute eller om jag ska försöka lära mig spela gitarr. Skulle ju va så jävla grymt om jag kunde spela en låt när dom kom hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0