13 September 2010

Idag har det varit en bra dag! Gick upp med tuppen och for iväg till Linda som har den där hästgården jag har pratat om förut. Sjukt fin gård! Stort stall, rent å snyggt, ett eget ridhus, paddock mm.... Dagen började med att vi drack lite te å snacka lite skit. Linda är en sjuk härlig människa som är så glad så hon nästan spricker hela tiden å ja, så som henne skulle alla vara!! Well, efter vi hade gett hästarna (och åsnorna) lite frukost så mockade jag lite boxar sen var det dags för ridtur! Eller rättare sagt ridlektion. Sadlade hästen Lena (hästen och mamma har samma namn, hahhaa) och sen bar det iväg. Allt gick superbra iaf och jag överlevde min livs första ridlektion utan problem och på engelska dessutom!!

När jag kom hem skypade jag lite med nära och kära tills Gary kom hem. Då gick vi ut å testade Flames nya grimma som jag har fått välja ut. Den gröna färgen passade skitbra på honom. Jag visste direkt vilken jag ville ha och det var verkligen ett bra val :) Aja efter vi hade testat grimman så beslöt vi oss för att testa sadla honom, så we did! Trodde inte alls att han skulle gilla de när han inte har blivit riden på så länge men de va inga problem. Eftersom de gick så bra så red vi lite oxå, men bara på gården. Det gick helt okej men Flame gillar inte alls att va ifrån Spanky så de sluta med att han oxå fick komma ut ur hagen. Han var dock mer intresserad av att äta gräs än att gå med oss.. Haha gull :) Tur vi hade hunden Kesha med oss som helt sonika vallade in honom i hagen när vi inte fick tag på honom först. Himla smart hund som förstår å tar saken i egna händer!

Just nu har jag sjukt ont i mina armar å ben. Eller inte ont ont, mer växtvärksont, men folk säger ju att man inte kan ha växtvärk i min ålder (vilket jag iaf brukar ha!! xP) så de är väl nå annat då. Känns verkligen inte som träningsvärk iaf.

Nästa helg ska jag med Martha till Michigan! Bilresan dit tar längre tid än flygresan hit. Fatta va drygt. Jag kommer att döööööö. Berättar mer om det sen. Just nu strömmar det iaf in förslag på saker att göra, har många helger framöver uppbokade med allt mellan resor, rodeo å shopping. Känns fint.

Ibland undrar jag hur i helvete jag tänkte när jag drog iväg i tre jäkla månader, jag har hittills inte ångrat det, men jag bara undrar hur jag tänkte. Om jag inte fattade vad det innebar lixom.. Troligen inte. Men det blir säkert bra. Eller det är bra och jag hoppas jag hinner se/prova/uppleva mycket under den här tiden. Nu har värken börjat stråla ut i både fingrar och tår. Kanske håller jag på att få hjärtinfarkt. Men de gör inte så ont, mest kittlar obehagligt. Växtvärk kan ta sig i röven. Nu ska jag sova, natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0