Nervös!!!!!

Just nu är jag nervös som faaan!! Är ju meningen att jag ska åka till New York imorgon, men jag fick precis veta av Linda att en del flyg har blivit inställda p.g.a att det blåser så mkt! :O Alltså om flyget blir inställt vet jag inte vad jag ska ta mig till!! Har helt ont i magen nu... Usch.. :(

Hoppas att de inte blir nå skit för mamma å co som flyger från Sverige inatt oxå... Vi har ju försökt fixa så vi ska komma dit samtidigt så jag hoppas att de inte blir några förseningar eller ännu värre- inställda flyg.

Tänker berätta om Chicago nu istället för jag vill inte ens tänka på att jag kanske inte kommer dit...


Vi åkte hemifrån fredag kväll. Bilresan till Mendota där vi skulle bo över natten är ca 7 timmar så jag va väl beredd på att dö men det gick faktiskt riktigt bra! Lördag morgon tog vi tåget in till Chicago och några av Garys barn anslöt på tåget dit. :)

När vi kom fram till Chicago var det världens ruskväder. Blåste som fan (inte för inte det kallas Windy City) och regnade. Vårt första mål var Willis Tower som är en av de högsta byggnaderna i världen. Högre än Eiffeltornet t.o.m. Med sina 103 våningar var det en ganska mäktig byggnad måste jag erkänna! Uppe i tornet kunde man gå ut på en ballkong av glas, och då var verkligen allt av glas, även golvet. Jag var så rädd så jag visste inte hur jag skulle bära mig åt men jag visste att jag var ju tvungen att gå ut på den där grejen ändå... På hälften av alla kort blundar jag.. Haha xD

Nästa stopp var Pizzeria Due. Fick veta att bl.a. John Travolta hade käkat där, fränt! :D Pizzorna var en klass för sig! Typ 2 cm tjocka och kanten va typ 3 cm! :D

När vi hade ätit klart gick vi till Hard Rock Café och efter det vidare till Navy Pier, hamnen i Chicago. Där hade dom ett skitstort parisehjul som vi åkte :) Annars strosa vi väl mest runt där å kika ett tag, och sen blev det dags att ta en taxi till stationen för att åka tillbaka till Mendota.


Nej usch jag har så ont i magen att jag inte kan koncentrera mig på att skriva... Tar en dusch ist....



Rädd tjej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0