Baseball

Ibland när jag inte har något att göra eller oftast när jag är upprörd så kommer jag på massa saker jag vill skriva i bloggen, och oftast måste jag skriva en lista så jag vet att jag inte glömmer något viktigt. Idag skrev jag en lång sådan lista men jag har kommit fram till att jag kanske spar den till senare, till någon dag jag inte har så mycket
 annat intressant att skriva om. Ja så får det bli.

Igår va Debbie å co. tvunga att åka hem från the Dells mitt på dagen, men vi andra stannade kvar hela dagen så vi hann med en till vattenpark. :) Dom hade skitcoola rutchekanor där oxå. ^^, Vi hann även med en shoppingrunda på dagen så då köpte jag mig ett till par skor. Man kan väl aldrig ha för många skor?? Andra paret jag köper på en månad nu. Har inte ens använt dom första än. Men de har inte varit nå bra tillfälle. Jag vet typ aldrig vart jag hamnar eller hur mkt vi kommer att gå eller hur länge vi blir borta om jag åker nånstans å då vill jag inte gärna använda ett par nya skor och riskera skavsår. Ibland önskar jag att jag inte va så klok dock. Man måste ju ta lite risker ibland... Ja imorgon får de bli nya skorna!

Idag sprättade jag upp fingret förresten. Stack ner handen i väskan å skulle ta upp nåt när jag kände hur de rev till i fingret. Tog upp handen å såg hur blodet sprutade. Jaha tänkte jag, då va de bara att bryta loss den översta delen på fingret som hängde å slängde så de gjorde jag. Näääää nu va jag väl kanske Ivan överdrivarn. Men jag skar faktiskt upp fingret. Ni vet sådär som man gör om man drar fingret mot kanten på ett papper. Aj aj!

Idag har jag, Jen, Phillip å deras föräldrar varit i Minneapolis å sett på baseball. Twins vs. Toronto tror jag de var. Eftersom det var första gången jag kollade på baseball så kan jag väl inte påstå att jag förstod precis allting men jag förstod nog mer än när jag kolla på amerikansk fotboll iaf. Dom hade en skitstor nybyggd arena oxå som rymde 38 000 pers tror jag de var. Fränt jaooo!! Satt på solsidan hela matchen oxå så jag satt i t-shirt nästan hela tiden, göött!! Lite skillnad i temperatur från morgonen när Phill hämtade mig på motorcykeln. Frös så jag nästan dog kan jag lova! Knasiga amerikaner som inte har skinnstället (eller gortex) på sig när dom åker hoj! Aja, såg säkert skitcool ut i jeans å skinnpaj. Å icke att förglömma min sjal med nitar. Fan va coolt alltså.

Nu ser jag att klockan är sådär skitmkt så man får panik när man kollar på den å måste skynda sig att knipa ihop ögonen å intala sig själv att försöka bli trött vilket leder till att man blir ännu piggare. Åt nyss choklad som smaka spya så den närmaste tiden kommer jag att ligga å knipa ihop ögonen, med spysmak i munnen och "du måste sova nu, du måste sova nu" ringande i öronen. Underbart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0