Ökenritt & Rawhide

Vi lyckades ta oss upp för att se soluppgången över Grand Canyon! Det mesta av den iaf. :) Vackert!

På hemvägen tog vi en annan väg och åkte över Painted Desert och Navajo indianernas reservat. Naturen är så himla häftig ibland att man inte kan beskriva det på nå bra sätt, och då är jag väl inte världens största naturälskare heller... Men som Gary sa: "Det finns ingen som inte ler här vid Grand Canyon. Om man inte tycker att detta är fantastiskt och tar alldeles för många bilder så måste det ju vara något fel." Det var en ganska bra förklaring tycker jag :)

På vägen hem stannade vi vid ett ställe som jag inte minns namnet på för en timmes ridtur mitt ute i öknen. Behöver jag säga att det oxå var ascoolt?? Så himla overkligt att rida runt där bland alla kaktusar som en del av dom är flera hundra år gamla. De kan bli upp till 500 år tror jag guiden sa. Tänk att människor kanske red förbi på samma ställe för 200 år sedan och allt såg precis lika ut. Det tar andan ur en på nå vis. Och när man rider där längst stigen och sneglar upp på berget så är det inte utan att man nästan förväntar sig att det ska dyka upp en cowboy med geväret i högsta hugg eller kanske kika fram en indian bakom en sten. Jag kanske har sett för många filmer? Dock är det ju faktiskt sant... Människor har faktiskt levt där och det finns fortfarande indianer i området, och sen kommer jag, mitt i allt som man bara har sett på film. Hehe :)

På kvällen for vi till ett ställe som heter Rawhide. Det var som en hel stad uppbyggd i västernstuk. Riktigt snyggt gjort var det! Först åt vi på deras steakhouse och jag ska citera vad jag skrev till Johan Lundin i ett sms när vi var där: "Just nu sitter jag på ett steakhouse i en uppbyggd västernstad i Arizona. Har nyss beställt en fet köttbit och ett liveband spelar Johnny Cash........" Glömde dock att nämna att vi precis hade ätit skallerorm som förätt.

Efter maten gick vi å såg en "skjutshow". Dom spelade teater och sköt på varann typ.... Lite svårt att förklara men de var kul iaf. :)

När showen var slut gick vi till en fotostudio dom hade där. Där fick man klä ut sig i kläder de hade på den tiden och bli fotograferade. Hur kul som helst! Skulle vilja gå dit igen och göra det, fast verkligen ta sig tid att få bra bilder. Nu tog han bara några så man vart väl lite som man vart om man säger så... :P

Jag har säkert glömt något viktigt men skit samma. Det mesta har ni här iaf. Imorgon hoppas jag att jag kan få lite tid i solen vid poolen innan vi ska åka hem. Har ställt klockan iaf så de är bara att hoppas på värme och fint väder, men de borde de bli tkr jag eftersom de typ alltid är det här. :) Inga moln tack! Vore ju najs om man fick behålla lite färg på skinnet tills jag kommer hem till kalla vintersverige igen..!

Tänk att jag åkte när det var sommar och kommer hem när det är jul! Konstig känsla även om vädret har förändrats här med fast inte lika fort. Dom har haft den varmaste hösten på länge tror jag. :) Nej nu är det läggdags! Pusshoj!



En dålig bild men ja ni ser ju lite iaf.



    

I mitten är det skelettet av ormen vi åt. Lite udda dekoration kan man tycka. Dålig bild dock eftersom
min idiotkamera fokuserade på det bakom ist å jag glömde kolla hur bilden blev...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0