Iphone och långa samtal på skype

Jag har alltid retat mig på folk som tvunget måste ha den nyaste telefonen först av alla, alltid ha superdyra kläder osv. Alltså skryta om att man har pengar. Seriöst, finns det nå mer irriterande än folk som tror dom är viktigast i världen och som snackar i sin nya Iphone ända till typ flyget ska lyfta å flygvärdinnan säger åt dem att stänga av telefonen, bara för att alla ska se att dom har en dyr telefon?

Klart man får köpa vad man vill för sina pengar, men grejen är att jag får känslan av att folk nervärderar dem som inte alltid har det senaste... Inte okej. Men visst, jag vill oxå ha en ny telefon, och ska man köpa en ny så kan man lika gärna köpa en bra, grejen är nog den att jag bara inte tål folk som är skrytsamma.. En besserwisser är tammefan det värsta jag vet! Usch! Det är nog det jag vill komma fram till helt enkelt! Köp vad du vill men tro inte att du är bättre än någon annan för det!

Nu låter de nog som jag är superavis på alla som har massa pengar å nya saker hela tiden. Klart jag är det! MEN, å andra sidan kunde jag oxå ha haft det, men jag la mina pengar på något jag tycker var mycket mer värt än att betala hur mkt som helst för en telefon- Jag åkte till USA som jag har drömt och längtat efter i hela mitt liv. Fett värt pengarna och ingen mobil i världen kan väga upp allt som jag har fått uppleva här! En mobil håller ett tag men detta är minnen för livet!

Nu blev det mycket tjat om mobiler men jag vill bara att ni ska förstå hur jag menar. :) Dock ska jag medge att det ser lite flashigt ut med en touch telefon och nog skulle jag vilja ha en liten rosa telefon allt. De skulle väl vara fint? :)
Idag pratade jag med Emelie Yoko Pollack på skype. De var fint som en stor snus! Vi pratade om livet och planerade lite inför framtiden. Jag hoppas verkligen att det blir som vi vill!

Just nu har jag bara 2 mål tror jag, skaffa jobb och tjäna pengar så jag kan göra det jag vill i vår. Jag tar dagen som det kommer och jag sätter upp nya mål när jag får lust. Det kan verka ynkligt, sorgligt och patetiskt men jag trivs att ha det så, iaf just nu. Det är så jag vill att mitt liv ska vara nu å de ska jag tammefan se till att de blir oxå. Jag har all tid i världen på mig att "bli vuxen" och ta ansvar och allt de där sen. Just nu vill jag bara leva livet och de kan ni ge er fan på att jag ska oxå!


Min nya mobil? :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0