Hem ljuva hem!

Alltså, jag måste nog äta chokladbollen jag just köpte innan jag kan börja skriva... Shit....

Hur bär sig folk åt för att se så fräsha ut efter en 8 timmars flygning (plus ca 2 timmars väntan innan på flygplatsen och ev restid till flygplatsen)? Det är ett fenomen jag inte förstår mig på. Själv känner man sig som någonting mitt emellan en uteliggare och en kvinna som nyss har fött barn. Svettig, ofräsh och trött.

Att jag sedan hade en tjock stickad tröja på mig när jag ensam skulle bära trunken, stora resväskan, klubborna,datorn och ett handbagage på minst 10 kg (jag överdriver inte!) gjorde ju inte saken bättre. Jag hade sovit i typ en kvart på planet och när jag till slut fick mina väskor så kom inte mina klubbor (IGEN!) och klockan tickade och gick och mitt tåg skulle gå när som helst och jag visste inte ens hur längt det var till perrongen! Frågade en tant om klubborna och hon va så otrevlig att hon förtjäna en käftsmäll men de hade jag tyvärr inte tid med. Fick till slut mina klubbor och fick halvspringa till tåget. Men där var inte problemet löst, nejdå. Tror ni inte på fan att väskorna inte gick in i hissen när dom låg på vagnen??? Så jag fick packa om allting och dra trunken resten av vägen! Sånt skit man INTE har tid med när tåget går om 10 min å man inte ens är där än!

När tåget kom var det inte en käft som erbjöd sig att hjälpa mig med väskorna heller och alla ställde sig mitt i gången å fundera på vilket håll dom skulle gå åt. Så jävla ohyfsat när dom ser att det är folk som ska på!! När jag väl kom på tåget så fanns det ingen plats att göra av allt på heller, men i Uppsala gick lite folk av så då fixa jag de snabbt som ögat och lyckades få en bra plats oxå.

När jag väl va klar med allt detta kan jag lova att jag var arg som ett bi och svetten bara rann!! Hungrig var jag oxå så det var säkert en bidragande effekt. Fick höra att det fanns en automat och det lät ju perfekt tyckte jag... Köpte en chokladboll och skulle sedan köpa något att dricka. När en päronfestis trillade ner i automaten istället för en cola så var tårarna nära kan jag lova. Jag som inte ens tycker om päronfestis! Och jag har bara mig själv att skylla oxå för jag såg sen att jag hade tryckt in fel kod. Så där stod jag med en päronfestis i handen som jag hade köpt för mina sista svenska mynt jag hade.

Förutom detta har resan hem gått superbra! Inga förseningar och jag fick ju allt bagage till slut osv. Flygningen gick smärtfritt även om det alltid finns ögonblick vid varje långflygning när man önskar att liemannen ska komma å ta en. Resan till flygplatsen gick oxå bra förutom att det var ca -14 skulle jag tippa på och det inte fanns någon värme i bilen. Men ja, vi kom ju fram iaf och det är väl huvudsaken antar jag.

Nu ska jag försöka sova lite för jag känner mig alldeles svimmfärdig.

Pusshej!


Kommentarer
Postat av: Fia

Jätte fin blogg! :)

2010-12-05 @ 13:20:21
URL: http://fiastrombeerg.blogg.se/
Postat av: Sara

man tackar! :)

2010-12-05 @ 23:30:35
URL: http://saraohlssson.blogg.se/
Postat av: Glennzainab

Wicked site. Keep up the excellent and creative work.

2010-12-27 @ 10:01:22
URL: http://glennzainab.blog16.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0